20 November 2012

Khatam Al-Quran @ wang hantaran



Realiti babak 1*
Malam tadi lepas pergi melawat rakan sekerja ku baru melahirkan cahayamata kedua,
Sebelum tu kita orang cari jalan nak pergi ke rumahnya,
Memang tak rancang pun nak pergi, entah kenapa tetiba rasa macam dapat wahyu pulak,
Lepas hubungi bapa bayi itu dan mengesahkan kedatangan,
Aku memang agak gagal sejak dari dulu bab cari alamat ni,
Kalau redah atau berpandukan papan tanda (signboard),
Memang dah jadi asam garam madang jek 'lost' tapi jumpa walaupun setengah jam mencari :D
Siapa yang kenal aku lebih setahun dan pernah menaiki kenderaan lebih lima kali,
Memang cukup masak dengan 'stail' aku,
Nak-nak si risik kompem membebel, lantak laa :D

Fantasi* 
Ada kawan baik aku memang cukup arif dan pakar bab cari jalan,
Orang kata, (bukan aku kata) mungkin GPS tertanam dalam kepala otak dia,
Mengikut teori aku pulak, mungkin masa dia kecik-kecik dulu,
Mak dengan ayah dia beli peta dunia bulat besar berpusing-pusing soh dia main,
Atau dia belajar mengeja atau kenal negara guna peta besar gedabak tu, lawak jee.

Realiti babak 2*
Dalam perjalanan pulang jalan raya tak sekusut masa pergi,
Pulang tenang tetapi masih terngiang-ngiang sehingga kini,
Khatam Al-Quran tiada tolok bandingannya berbanding wang hantaran....



Catat Ulasan